AKTUÁLNĚ / Společnost

Ministr dopravy Prachař jde proti svému hnutí ANO

HAVÍŘOV

V posledních dnech velmi diskutovaná intervence ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) obnovit projekt demolice vlakového nádraží v Havířově má další zarážející pozadí.

Upozorňuje na to předsedkyně havířovského sdružení Důl architektury Lucie Chytilová: "Jsme schopni prokázat, že stávající projekt města a Českých drah je podfinancován a částka dvě stě milionů korun je v představeném rozsahu nereálná. Možná České dráhy spoléhají na proplacení víceprací, ale ty zase nelze proplatit z evropských fondů, ale zatíží přímo státní rozpočet, čímž státu vznikne škoda. V případě tohoto projektu hovoříme minimálně o dvaceti milionech korun. Je zarážející, proč pan ministr osobně protlačuje takový projekt, jehož význam je navíc velmi diskutabilní."

Ministr Prachař se však svým osobním zájmem na oživení zastaveného projektu demolice nádraží dostává do schizofrenní situace. Již v létě minulého roku totiž vyjádřilo hnutí ANO ústy zdejšího předsedy stranické organizace Antonína Polického podporu zachování architektonicky cenného nádraží. "Hnutí ANO je proti demolici nádraží. Chceme, aby bylo zrekonstruováno. Je to i z finančního pohledu smysluplnější," řekl na srpnové demonstraci Polický. A stejný názor má i poslankyně hnutí ANO za Moravskoslezský kraj Jana Lorencová: "Toto nádraží je nutné zachovat ze třech důvodů. Z důvodu architektonického, ekonomického i občanského. Toto nádraží k Havířovu patří," řekla známá poslankyně na jiné z letních demonstrací.

Paradoxně je to hnutí ANO, které ve vládě Antonín Prachař zastupuje. "Nerozumíme tomu. Něco prosazují politici a poslanci ANO v regionech a něco úplně opačného toto hnutí prosazuje na svém ministerstvu," podivuje se nad konáním ministra Prachaře viceprezident památkové asociace ASORKD Martin J. Kadrman.

Autor / zdroj: Ing. Martin J. Kadrman

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.