AKTUÁLNĚ / Společnost

Tábor ročně navštíví okolo 100 tisíc turistů

TÁBOR

Zhruba 100 tisíc turistů navštíví ročně druhé největší jihočeské město Tábor. Město si nyní nechalo provést výzkum, jak zlepšit turismus ve městě i v jeho okolí.

Náklady na projekt nezávislého výzkumu, který provedla společnost STEM/MARK, jsou 960 tisíc korun. Na to získal Tábor dotaci z programu ROP od Evropské unie ve výši 888 tisíc korun.

Výzkum je zaměřen na marketingovou strategii rozvoje cestovního ruchu a kultury. Agentura STEM/MARK podle vyjádření svého zástupce Jana Osičky oslovila několik tisíc lidí, obyvatel Tábora, podnikatelů, českých i zahraničních turistů. „Pro většinu z nich je Tábor známým městem a to především ve spojitosti s husitstvím. Většina z dotazovaných zná město, nebo alespoň jeho název a dotazovaní ze zahraničí znají i jeho polohu,“ uvedl Jan Osička.

„Chceme se ještě více zaměřit na turisty, kteří zde doposud přespí jednu až dvě noci. Nevýhodou Tábora je, že je v podstatě průjezdním městem a že nemá klasické lákadlo jako Hluboká, Český Krumlov nebo Jindřichův Hradec, kam turisté jezdí na hrady a zámky,“ uvedla Lenka Horejsková z odboru kultury radnice. Právě proto chce radnice vyvíjet ještě větší úsilí na organizování kulturních a společenských akcí během celého roku, což se jí poměrně úspěšně daří. „Jde o festival Jazz Fest nebo Husitské slavnosti, které se nyní do pátku konají, a zvažujeme i další projekty,“ doplnila Horejsková.

Typickými taháky pro turisty v Táboře je areál hradu Kotnov, táborské podzemí, věž děkanského kostela, poutní místo Klokoty a Staré židovské město. Velkým lákadlem by se v budoucnu mohlo stát připravované muzeum bonbonů a čokolády, které chce zhruba do dvou let otevřít soukromá podnikatelka Petra Kovandová v prostorách, kde před dvěma lety sídlil ateliér i galerie Tří generací Kodetů, malíře Kristiana Kodeta. „Nyní sháním granty. Půjde o živé muzeum, včetně ukázek výroby, samozřejmě možnost ochutnání. Lidé by si mohli sami zkusit něco vytvořit a mám i plány, že by zde mohlo být i čokoládové welness,“ prozradila podnikatelka, která se zabývá výrobou bonbonů a čokolády. Kromě toho sází město Tábor i na dobré jméno, které si hlavně v posledních letech získává rekonstrukcí domů, ulic a také sportovními aktivitami celorepublikového nebo mezinárodního významu.

Autor / zdroj: Mediafax

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.