TÁBOR
Zhruba 100 tisíc turistů navštíví ročně druhé největší jihočeské město Tábor. Město si nyní nechalo provést výzkum, jak zlepšit turismus ve městě i v jeho okolí.
Náklady na projekt nezávislého výzkumu, který provedla společnost STEM/MARK, jsou 960 tisíc korun. Na to získal Tábor dotaci z programu ROP od Evropské unie ve výši 888 tisíc korun.
Výzkum je zaměřen na marketingovou strategii rozvoje cestovního ruchu a kultury. Agentura STEM/MARK podle vyjádření svého zástupce Jana Osičky oslovila několik tisíc lidí, obyvatel Tábora, podnikatelů, českých i zahraničních turistů. „Pro většinu z nich je Tábor známým městem a to především ve spojitosti s husitstvím. Většina z dotazovaných zná město, nebo alespoň jeho název a dotazovaní ze zahraničí znají i jeho polohu,“ uvedl Jan Osička.
„Chceme se ještě více zaměřit na turisty, kteří zde doposud přespí jednu až dvě noci. Nevýhodou Tábora je, že je v podstatě průjezdním městem a že nemá klasické lákadlo jako Hluboká, Český Krumlov nebo Jindřichův Hradec, kam turisté jezdí na hrady a zámky,“ uvedla Lenka Horejsková z odboru kultury radnice. Právě proto chce radnice vyvíjet ještě větší úsilí na organizování kulturních a společenských akcí během celého roku, což se jí poměrně úspěšně daří. „Jde o festival Jazz Fest nebo Husitské slavnosti, které se nyní do pátku konají, a zvažujeme i další projekty,“ doplnila Horejsková.
Typickými taháky pro turisty v Táboře je areál hradu Kotnov, táborské podzemí, věž děkanského kostela, poutní místo Klokoty a Staré židovské město. Velkým lákadlem by se v budoucnu mohlo stát připravované muzeum bonbonů a čokolády, které chce zhruba do dvou let otevřít soukromá podnikatelka Petra Kovandová v prostorách, kde před dvěma lety sídlil ateliér i galerie Tří generací Kodetů, malíře Kristiana Kodeta. „Nyní sháním granty. Půjde o živé muzeum, včetně ukázek výroby, samozřejmě možnost ochutnání. Lidé by si mohli sami zkusit něco vytvořit a mám i plány, že by zde mohlo být i čokoládové welness,“ prozradila podnikatelka, která se zabývá výrobou bonbonů a čokolády. Kromě toho sází město Tábor i na dobré jméno, které si hlavně v posledních letech získává rekonstrukcí domů, ulic a také sportovními aktivitami celorepublikového nebo mezinárodního významu.