AKTUÁLNĚ / Doprava

Popis:
23.5.2018

Obyvatelé Frýdku-Místku se dočkali zahájení výstavby obchvatu

FRÝDEK-MÍSTEK

Téměř šedesát tisíc obyvatel Frýdku – Místku se dočkalo zahájení nejpotřebnější místní dopravní stavby - obchvatu města a připojení dálnice D56 na D48.

Ještě na jaře letošního roku v anketě místních novin nevěřily tři čtvrtiny hlasujících, že se obchvat opravdu začne stavět. „Stavba je z hlediska dopravy důležitá, úspěšně jsme ji soutěžili a dali jsme jasně najevo, že chceme lidem v regionu pomoci. Stát splnil i slovo, když začal sanovat i ekologickou skládku, která s obchvatem souvisí,“ konstatoval ministr dopravy Dan Ťok.

V současné době se začíná stavět jak 2,3 km dlouhé připojení na D48, tak i 8,5 km dlouhá první etapa obchvatu. Dokončeny by měly být v dubnu 2022. „Vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku a souvisejícího připojení dálnice D56 odkloní veškerou tranzitní dopravu z města na obchvatové komunikace, čím výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Klíčové je tedy zahájení i druhé etapy obchvatu, kde je v současné době bohužel napadeno stavební povolení jedním občanským sdružením. Přesto bychom rádi i tuto druhou etapu zahájili ještě v letošním roce“, představil zahajované stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

O obchvatu mluví místní lidé už dvě desítky let a pořádali za jeho zahájení i demonstrace. Průtah Frýdkem-Místkem velmi zatěžuje hlukem bytovou zástavbu a je zdrojem častých dopravních nehod.

Stavba D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 je dokončením západního obchvatu Frýdku-Místku z hlediska silnice D56 a pokračováním stavby D48 Frýdek - Místek, obchvat. Výstavba obchvatu spolu s připojením dálnice D56 výrazně zlepší životní prostředí pro občany města, zrychlí dopravu.

Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západovýchodním směrem. Komunikace spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a s Polskem.

Dálnice D56 tvoří v  rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou severojižním směrem. Spojuje Ostravu s atraktivní rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance v Moravskoslezských Beskydech a pohořím Beskydy obecně. Umožňuje spojení Ostravska se Slovenskou republikou přes hraniční přechody Horní Bečva – Makov nebo Bílá – Klokočov.

Stavby jsou navrženy ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti a z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Podařilo se je soutěžit o čtvrtinu levněji, než ŘSD původně předpokládalo: namísto 2,896 mld. korun budou stát jen 2,169 mld. korun (bez DPH).

Resort dopravy aktuálně staví v ČR 122 km dálnic a 75 km silnic I. tříd. Celkem 197 km silničních staveb.

Autor / zdroj: -cra-

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Valašské záření nabídne Olympic a další hudební hvězdy

Dramaturgie jednadvacátého ročníku multižánrového festivalu Valašské záření 2019 opět nabídne spoustu hudebních lahůdek.

Post

Vysokomýtské dialyzační středisko má za sebou první rok provozu

Pro pacienty se selháním ledvin, kteří jsou zařazeni do chronického dialyzačního programu, již jeden rok funguje moderní dialyzační středisko Freseniu

Post

V Bohumíně vydali příručku, jak pečovat o seniory

Malá, ale praktická. Taková je nová bohumínská příručka pro ty, kteří pečují anebo začínají pečovat o své blízké v důchodovém věku, kteří se už bez ci

PARTNEŘI

www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu

REKLAMA