PARDUBICE
Univerzita Pardubice (UPce) plánuje výstavbu moderního Výukového a výzkumného centra v dopravě, které vznikne v Technologickém areálu Univerzity Pardubice v Doubravicích.
V pondělí se na Univerzitě Pardubice sejdou zástupci smluvních stran k podpisu Smlouvy o dílo na provedení stavby. Univerzitu zastoupí rektor Miroslav Ludwig a dodavatele stavby, firmu Zlínstav, bude reprezentovat předseda představenstva Jiří Stacke. Akciová společnost Zlínstav zvítězila ve veřejném výběrovém řízení na dodavatele stavby vyhlášeném na konci února tohoto roku, do něhož se přihlásilo 12 uchazečů.
V Technologickém areálu Univerzity Pardubice v Doubravicích vyroste do konce roku 2013 moderní Výukové a výzkumné centrum v dopravě (VVCD). V rámci projektu vznikne zcela nová infrastruktura pro potřeby Dopravní fakulty Jana Pernera, orientovaná na rozvoj výuky a výzkumu v oblasti dopravy, zejména se zaměřením na studenty doktorských a magisterských studií.
„Realizace projektu umožní rozvíjet multidisciplinaritu tvůrčích a vzdělávacích činností dopravní fakulty v oblasti technických a technologických oborů se zaměřením na dopravní stavitelství, dopravní prostředky, materiály, mechaniku, diagnostiku a zkušebnictví, a to v těsné návaznosti na potřeby praxe a institucí působících v oblasti dopravy v regionu i celé ČR. Díky projektu vznikne významné odborné centrum určené pro rozvoj vzdělávacích a výzkumných aktivit Dopravní fakulty Jana Pernera, jediného vysokoškolského pracoviště tohoto charakteru v širokém regionu. Centrum bude vybaveno nejmodernější technikou dostupnou v oblasti dopravních staveb a dopravních prostředků, což výrazně přispěje ke zkvalitnění přípravy studentů magisterských a doktorských studijních programů,” popsal děkan Dopravní fakulty Jana Pernera Bohumil Culek.
V objektu o celkové užitné ploše bezmála 3500 čtverečných metrů vzniknou tři specializované učebny, 22 lehkých a těžkých laboratoří a zázemí pro výuku a akademické pracovníky. Laboratoře získají vybavení kvalitními laboratorními prostředky, například dynamickým zkušebním stavem s „rychlým“ válcem pro stanovení crashové charakteristiky materiálů, zkušebnou na statické pevnostní zkoušky stavebních konstrukcí, zkušebnou synchronních motorů, testovacím zařízením železničních kol, laboratoří světelné a elektronové mikroskopie, či sklopnou plošinou pro automobily.
Projekt VVCD Univerzity Pardubice je financován z prostředků Operačního programu Výzkum a vývoj pro Inovace v Prioritní ose 4: Infrastruktura pro výuku na vysokých školách spojenou s výzkumem.