EKONOMIKA / Spotřebitel

Před Vánocemi na internetu nakupuje čtvrtina Čechů

S obstaráváním předvánočních nákupů na internetu má zkušenost čtvrtina Čechů. Nejvíce podle výzkumu nakupují před Vánocemi v českých internetových obchodech lidé mezi 15 a 49 lety – plných 36 procent.

Ti, kteří na internetu předvánoční nákupy pořizují, tak činí nejčastěji v českých internetových obchodech (25 procent z celkové populace). V aukcích a zahraničních e-shopech je to jen minimum (pět procent nakupujících, respektive dvě procenta z celkové populace).

Výzkum také ukázal, že v letošním roce plánuje před Vánocemi nakoupit na internetu 26 procent obyvatel mezi 15 a 49 lety. Z celkové populace to pak je 18 procent, přičemž 12 procent lidí zatím není rozhodnuto.

"Lidé stále na internetu nakupují nejčastěji proto, že ušetří. Nižší cenu uvádí jako hlavní důvod 71 procent těch, kteří na internetu hodlají nakupovat před Vánoci i letos. Nicméně i pohodlí nákupu je podstatné, a to pro celou polovinu respondentů. Oceňují, že mohou snadněji porovnat nabídky, vyhnou se chození po obchodech a také to, že je jim zboží doručeno až do domu. Není nijak překvapivé, že chození po obchodech se raději vyhnou muži (57 procent) než ženy (42 procent) a odpadající nošení nákupů vítají více ženy (52 procent) než muži (46 procent)," přiblížil výsledky průzkumu ředitel pro obchod a marketing GfK Czech Jaroslav Jíra.

S produktem v kamenné prodejně se alespoň někdy seznamuje 80 procent lidí (devět procent vždy). Více tak činí ženy (85 procent) než muži (75 procent).

Nejméně nakupují před Vánocemi na internetu obyvatelé Zlínského kraje (93 procent nenakupuje). Naopak nejvíce využívají internetu k předvánočním nákupům Pražané (36 procent nakupuje), lidé z Královéhradeckého (35 procent), Jihomoravského (33 procent) a Olomouckého (32 procent) kraje.

Lidé letos plánují na internetu nakupovat před Vánocemi knihy (32 procent), hračky (30 procent), oblečení (28 procent), zkrášlovací výrobky (27 procent) a CD/DVD/hry (26 procent). Ženy budou výrazně častěji kupovat oblečení a hračky, muži dárkové poukazy a vše, co souvisí s digitálním fotografováním, nebo televizory a DVD.

Autor / zdroj: Mediafax

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.