Čeští muži jsou spořivější než ženy, třem čtvrtinám mužů totiž zbývá na konci měsíce po zaplacení všech účtů alespoň malý obnos peněz. Vyplývá to z aktuálního výzkumného šetření MasterIndex, jehož výsledky dnes zveřejnila společnost MasterCard.
Výsledky průzkumu ukázaly, že 74 procent českých mužů dokáže ušetřit každý měsíc po zaplacení všech účtů alespoň malou částku peněz, zatímco v případě žen se to podaří 69 procentům. Z toho 40 procent dotázaných mužů uvádí, že ušetří peníze bez problému, 34 procentům zůstane na konci měsíce jen malá část jejich příjmu a 22 procent mužů se přiznalo, že ušetří jen zřídka. Čtyřem procentům se to pak nepodaří vůbec. "Během následujících dvanácti měsíců je pro 36 procent dotázaných můžu spíše pravděpodobné, že ušetří, a pro 17 procent je to dokonce velmi pravděpodobné," doplnil obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku Pavel Javorský.
Podle výzkumného šetření MasterIndex, který si letos v březnu tohoto roku nechala od nezávislé výzkumné firmy GfK realizovat společnost MasterCard, muži také častěji nakupují na internetu, a to zejména elektroniku a vybavení do domácnosti. Na internetu nakupuje 96 procent dotázaných mužů, z toho 49 procent zřídka a 47 procent poměrně často. Nejčastěji muži nakupují na internetu elektroniku (78 procent), vybavení do domácnosti (40 procent), a knihy, hudbu, CD, DVD (36 procent).
"V rámci průzkumného šetření MasterIndex se snažíme sledovat trendy a vývojové tendence v nákupním chování držitelů karty, abychom lépe zareagovali na jejich potřeby a uzpůsobili jim naše služby. Proto nás velmi zajímaly například výsledky zabývající se tématikou, jak se muži staví k nákupům na internetu z hlediska bezpečnosti i nakupovaného sortimentu," vysvětlil smysl průzkumu Javorský.
Oslovení muži odpovídali také na otázku, jak si představují vzhled platební karty. Pro 57 procent dotázaných mužů není design karty důležitý, naopak 27 procent by bylo rádo, kdyby na kartě mohli mít fotografii, kterou by si sami vybrali, a dalších 26 procent by uvítalo, kdyby byla karta vyrobena z materiálů šetrných k životnímu prostředí. V 16 procentech případů se objevila ještě odpověď týkající se možnosti výběru barvy karty, shodně devět procent oslovených mužů by uvítalo, aby byla karta průhledná nebo aby byla v barvách jejich oblíbeného sportovního klubu. Čtyři procenta mužů pak chtějí, aby karta voněla.