Díky skenování mozku jsou odborníci schopni předpovědět jednání pacienta lépe než on sám. Experti na reklamu tak dostávají do rukou nebezpečný nástroj, který jim pomůže motivovat budoucí konzumenty a zákazníky.
Vědci našli způsob, jak díky snímkování mozku prostřednictvím magnetické rezonance (MRI) v reálném čase interpretovat skutečné záměry sledované osoby rychleji než sám dotyčný.
"Snažíme se zjistit, jestli je v mozku skrytá moudrost," tvrdí Emily Falková, členka vědeckého týmu z Kalifornské univerzity.
Zmíněný tým sledoval 20 mladých mužů a žen, kteří během snímkování poslouchali sdělení o používání opalovacích krémů a další zprávy promíchané tak, aby nepoznali, co je součástí pokusu.
Při analýze výsledků screeningu pomocí MRI se ukázalo, že oblastí, která vyvíjela největší aktivitu při rozhodování, zda v budoucnosti použijí opalovací krém, je tzv. prefrontální kortex.
"Z této oblasti mozku jsme dokázali se 75 procentní přesností určit, jestli respondenti použijí krém. A to bez ohledu na to, jaké byly jejich předchozí záměry," vysvětluje profesor Matthew Lieberman, vedoucí výzkumu. "V prefrontálním kortexu existuje místo spojené se sebeuvědoměním a sebehodnocením. To je u člověka větší než u ostatních primátů," dodává.
Nový objev může mít význam pro reklamní experty při tvorbě kampaní, které mají motivovat budoucí zákazníky ke koupi jejich produktů, ale také například pro zdravotníky. Ti by díky němu mohli lépe přesvědčit pacienty, aby správně pečovali o své zdraví.