CELOSTÁTNÍ PARTNEŘI
www.ippolna.cz

www.oddluzenisnadno.cz

www.zateplovanioken.cz

Regiony 24.cz Ilustrační foto. BSA: V Česku je v počítačích instalováno 35 procent softwaru nelegálně Tomáš Klus. Na festivalu Porta vystoupí zpěvačka Kubišová i písničkář Klus Ilustrační foto. Většina české veřejnosti považuje soužití s Romy za špatné
MAGAZÍN / Krása a zdraví
17.1.2012 6:04:00
Strava bohatá na hořčík snižuje riziko vzniku mrtvice, tvrdí studie

Ilustrační foto.
Foto: isifa/thinkstock.com
Sdílet článek

  Facebook
  Twitter
  Google
  Linkuj.cz
  Jagg.cz
  Digg

Lidé, kteří jedí potraviny bohaté na hořčík, mají menší riziko vzniku mrtvice. Podobně blahodárný efekt však nemají potravinové doplňky s obsahem hořčíku, které naopak mohou toto riziko zvýšit.

Časopis American Journal of Clinical Nutrition zveřejnil studii Susanny Larssonové a jejího týmu, podle níž potraviny bohaté na hořčík, jako je například listová zelenina, ořechy nebo fazole, snižují riziko vzniku mozkové mrtvice. Podobně blahodárný efekt však nemají potravinové doplňky s obsahem hořčíku, které naopak mohou toto riziko zvýšit.

"Hořčík v potravinových doplňcích ovlivňuje opačným způsobem riziko mrtvice, především ischemické mrtvice," napsala Susanna Larssonová, profesorka z Institutu Karolinska ve Stockholmu. "Lidé by měli jíst vyváženou stravu, která obsahuje potraviny bohaté na hořčík, jako je listová zelenina, ořechy, fazole a obiloviny," dodala.

Larssonová se svými kolegy vycházela ze sedmi studií publikovaných v posledních 14 letech, které se zabývaly vlivem hořčíku ve stravě na vznik mrtvice. Tyto studie sledovaly po dobu 11,5 let na čtvrt milionu lidí ze Spojených států, Evropy a Asie. Asi tři procenta z nich měla po dobu sledování mrtvici.

Riziko ischemické mrtvice se zmenšilo o devět procent s každými sty miligramu hořčíku v potravě navíc.

Podle údajů ve studiích příjem hořčíku ve stravě průměrného Američana činí 242 miligramů denně. Ve Spojených státech je však doporučená denní dávka pro lidi starší 31 let 420 miligramů pro muže a 320 miligramů pro ženy.

Většina zpracovaných studií však nebrala v úvahu jiné faktory, jako například rodinnou anamnézu. Larssonová uvedla, že bude zapotřebí ještě více hloubkových studií, než bude zcela jasné, zda za sníženým rizikem vzniku mrtvice je opravdu pouze hořčík.


Autor / zdroj: Mediafax

REKLAMA
 
Hotel Na Trojce je rekreační zařízení v Jeseníkách. V zimě je zde spousta sněhu a v létě jasný sluneční svit. Nabízí výtečnou stravu a pohodlné ubytování za přátelské ceny.

 
Výklopná garážová vrata, sekční nebo rolovací vrata s elektrickým pohonem, brány a parkovací systémy značky Hörmann.

 
Ve Vašich starých oknech vyměníme venkovní sklo za kvalitní dvojsklo, zatěsníme obvodové škvíry silikonovým těsněním, opravíme kování a zajistíme jeho funkčnost, vyměníme Vaše nefunkční okna a vrata za nová plastová, dřevěná a sekční. www.zateplovanioken.cz

 
Poskytovatel televizních služeb a vysokorychlostního internetu. Kabelová televize, internetové připojení a telefonní služby za výhodných podmínek.

KOMENTÁŘE
REKLAMA
 
 

Copyright © 2003-2011 WWW design a dodavatelé obsahu. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu vydavatele zakázáno.

RSS - Redakci můžete kontaktovat na emailové adrese redakce@regiony24.cz.