AKTUÁLNĚ / Vzdělávání a školy

Pražské sluchátko jako poděkování učitelkám a učitelům za jejich snahu o kvalitní vzdělání i v době covidu
Ilustrační foto. 
Autor / zdroj foto: Shutterstock

Praha

Hlavní město Praha si váží lidí, kteří v této kritické době zvládli a nadále zvládají opatření, která s sebou pandemie koronaviru přináší. Jedním ze symbolů pandemie se stala i distanční výuka. Pražským sluchátkem chce proto ocenit ty nejinspirativnější příběhy učitelů a učitelek.

Jako o hrdinech z první linie se hovoří většinou o lékařkách a lékařích či o složkách integrovaného záchranného systému. Ovšem děti jsou už téměř rok doma a učí se prostřednictvím online výuky, což bylo pro pedagožky a pedagogy úplnou novinkou a klade to na ně obrovské nároky. Praha se proto rozhodla ukázat, že na učitelky ani učitele nezapomíná a v další části komunikační pandemické kampaně poděkuje právě jim.

„Pražské sluchátko není soutěž, ale způsob, jak poděkovat alespoň některým z těch, kdo i nyní excelují za pomyslnou virtuální katedrou. Ať už se jedná o inovativnost distanční výuky nebo úroveň osobní komunikace a podporu a inspiraci pro žákyně a žáky. Je to ocenění pro všechny, které si děti zapamatují jako své velké učitele na celý život, i když je teď musí vídat jen přes obrazovku počítače,” uvedl radní hl. m. Prahy pro oblast školství Vít Šimral.

V první fázi bude pražská veřejnost zasílat tipy na ty z pedagogů, kteří se i přes obtíže pandemie snaží o kvalitní vzdělávání a kteří mohou být příkladem pro ostatní. V druhé fázi vyberou pořadatelé pět nejinspirativnějších osobních příběhů. Jejich protagonisté pak budou tvářemi kampaně, kterou chce hlavní město poděkovat učitelkám a učitelům v první linii.

„Požadavek na návrat dětí do škol je jedním z prvních, které v diskuzích zaznívají. Školy přitom často nevědí, za jakých podmínek se budou za týden učit a musí improvizovat a učit se za pochodu. Proto mají učitelé a učitelky někdy i trochu oprávněný pocit, že se na ně pozapomíná. Jedna pražská kampaň už ocenila hasiče, zdravotníky a policisty z první linie, tato kampaň chce připomenout, že učitelky a učitelé si zaslouží úplně stejnou pozornost,“ říká Zdeněk Strnad z Flowee a Svazu provozovatelů venkovní reklamy, který Pražské sluchátko spolupořádá.

Nominace může veřejnost posílat do 19. března pomocí formuláře na webu Pražského sluchátka. Výsledky pak pořadatelé představí na konci března, kdy také začne komunikační část celé kampaně a kdy se slaví Den učitelů.

Autor / zdroj: Vít Hofman

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
hanakservis
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.