AKTUÁLNĚ / Doprava

Nová cyklostezka ve Strakonicích
Ilustrační foto. 
Autor / zdroj foto: Shutterstock

Strakonice

V těchto dnech byla ve Strakonicích zahájena výstavba páteřní cyklostezky. Ta má svůj hlavní smysl a přínos ve zvýšení bezpečnosti cyklistů, kteří se dopravují do zaměstnání a na úřady, pro bezpečnost dětí napříč celým věkovým spektrem, které budou moci cyklostezku využívat k přepravě na odpolední kroužky do DDM, zimní i plavecký stadion. Při současné stále se zvyšující četnosti automobilové dopravy, a to i navzdory odklonu části těžké kamionové přepravy z centra města, je prostředí běžných městských komunikací nebezpečné.

Realizace projektu je umístěna do středu města. Podél řeky Otavy vede po jejím pravém břehu vyježděná pěšina sloužící chodcům a cyklistům, ale také zároveň k údržbě hrázky. 

Páteřní cyklostezka je navržena v úseku od železničního mostu po most Písecká na pravém břehu Otavy, kde bude navazovat na úsek po most Ellerova. V tomto úseku bude umístěn kolostav na 8 kol. Převážná část tohoto úseku stezky se nachází na stávající hrázce podlé řeky, která bude v rámci protipovodňové ochrany města navýšena a zpevněna. Dále stezka povede částí po pravém břehu řeky až k mostu Jana Palacha, kde bude navazovat na stávající chodník, jehož povrch je z betonových dlaždic. Vzhledem k jeho stavu bude v rámci investice zhotoven zcela nový. Další část cyklostezky povede po levém břehu Otavy. Zde se v tuto chvíli nachází travnatý břeh koryta řeky. V rámci projektové dokumentace bude proveden opevněný zářez – betonová opěrná zeď, po které povede stezka.

V úseku od mostu Jana Palacha po železniční most stezka povede po pravém břehu řeky Volyňky mezi komunikací Zeyerovo nábřeží a řekou, dále až po křižovatku u společnosti ČZ.

Cyklostezka má podle dokumentace a jednotlivých úseků rozpětí od 3 do 4 m. Pohodlně se zde budou cyklisté potkávat. V samém začátku realizace projektu byl navržen asfaltový povrch. V průběhu aktualizace dokumentace ale Povodí Vltavy vzneslo požadavek na změnu povrchu pro nebezpečí možného utržení asfaltového povrchu při potencionální povodni. Cyklostezka tedy bude zhotovena z mechanicky zpevněného kameniva.  

Z důvodů minimalizace negativních dopadů na místní provoz bude stavba cyklostezky realizována po jednotlivých stavebních úsecích, které kopírují výše popsané úseky.  

Realizovaná cyklostezka řeší následné propojení s regionální sítí cyklostezek. V budoucnu se plánuje propojení až do osady Hajská a spojení s cyklostezkou Strakonice – Pracejovice.

Celkové náklady na realizaci lehce převyšují částku šesti milionů korun. Město obdrželo 85% dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu.

Autor / zdroj: Markéta Bučoková

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.