EKONOMIKA / Spotřebitel

Na co má spotřebitel právo? A jak se nenechat napálit? Pracovníci ČOI budou radit Přerovanům
Poradna České obchodní inspekce je na adrese Smetanova 3. 
Autor / zdroj foto: Lenka Chalupová

Přerov

Obnovenou službu poradny České obchodní inspekce mohou každý první čtvrtek v měsíci využívat Přerované. Prozatím se rozjel zkušební provoz, a když bude mezi občany zájem, tak služba zůstane zachována natrvalo. Poradna, která je bezplatná, přerušila svou činnost v dubnu roku 2020 na základě protiepidemických opatření, teď se znovu otevírá po téměř dvou letech.

Jak postupovat při uplatnění odpovědnosti za vady výrobků - a jaké  jsou povinnosti prodávajícího? Jak si počínat při reklamaci u zakoupeného zboží na „předváděcích akcích“? A jak jednat při uzavření kupní smlouvy? Na co má vlastně spotřebitel právo a co mu prodávající sdělit nemusí? Co požadovat od podnikatele při uzavření „smlouvy o dílo“? Jaké má spotřebitel možnosti, když se dozví v médiích, že zakoupený výrobek může být „nebezpečný“? Co musí být uvedeno na výrobku a kdy musí prodávající vydat doklad o zakoupení zboží nebo poskytnuté službě? Jaká máme práva při nákupu přes on-line tržiště? Na tyto a další otázky budou pracovníci olomoucké pobočky ČOI odpovídat zájemcům ve čtvrtek 2. února od 12 do 15 hodin na adrese Smetanova 7 – kancelář 314.

„V červnu vyhodnotíme, jestli je mezi Přerovany o službu zájem. Bude-li poradna efektivní, tak ji budeme zajišťovat dál, v opačném případě činnost ukončíme. Prozatím počítáme, že otevřena bude ještě 2. března, 6. dubna, 4. května a 1. června,“ uvedla vedoucí živnostenského úřadu Dana Bartlová.

Autor / zdroj: Lenka Chalupová

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.